Зима. Свята. Зимові дитячі розваги.

 

Тема: Зима. Свята. Зимові дитячі розваги.

Завдання:

Корекційно-навчальні:

 

ü  розвивати вміння відрізняти зміни в природі у зв’язку зі зміною пори року;

ü  розширювати знання дитини про зимові розваги;

ü   вчити складати розповіді за серією картинок;                

ü  спонукати дитину до активного мовлення;

ü  робота  над правильним темпом мови, її інтонаційною виразністю;

ü  формування  вміння чітко вимовляти слова та короткі фрази, вчити розмовляти спокійно з природними інтонаціями;

ü  виховання уваги до зверненого мовлення;

Корекційно-розвивальні:

ü  розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;

ü  координація мовлення з рухами;

ü  розвиток мімічної мускулатури, мовленнєвого дихання, темпорітмічної сторони мовлення;

ü  розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних та фонематичних процесів;

Корекційно-виховні:

ü  формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,

вміння працювати з дидактичним матеріалом,

ü  виховання вміння уважно слухати один одного.

 

Матеріал: демонстраційний серія картинок «Зимонька – зима», дидактична гра « Так чи ні», картки, кулька надувна

Хід заняття

        І. Психолого-педагогічне налаштування

     Дитині пропонується закрити очі, і уявити що вона знаходиться в зимовому, де все спокійно, чути скрипіт морозного снігу під ногами, морозець пощипує щічки….

-          Давай розітрем руками щічки, потрем щічки… 

Дихальна вправа

Назва: «Надуй кульку»

Мета: розвиток плавного видиху.

Артикуляційні вправи

Вправа «Парканчик»- усміхнутися так, щоб зуби були зімкненій трохи оголені.

Вправа «Лопаточка»- відкрити рот, покласти широкий кінчик язика на нижню губу. Утримувати його в такому положенні під рахунок від 1-5.

Вправа «Гойдалка»- відкрити рот. Напруженим язиком тягнутися до верхніх та нижніх зубів по черзі.

Вправа «Грибочок»- відкрити рот, присмоктати язик до піднебіння, щоб під’язикова зв”язка була натягнута. Краї язика мають примикати до верхніх зубів. Утримувати в такому положенні 5-10 сек.

Вправа «Жабеня»- губи утримуються в усмішці, зуби не повинні бути видні.

Вправа «Бубличок»- округлити і витягнути вперед губи. Зуби при цьому повинні бути зімкнуті.

ІІ. Основна частина

Повідомлення теми та мети заняття

 Я  хочу загадати тобі загадку, а ти спопробуй її відгадати.

Захопився майстер ділом,                                                                                              Все фарбує тільки білим.                                                                                        Що ж лишається робити?                                                                                      Фарби іншої нема.                                                                       Відгадали, любі, діти,                                                                                             Хто малює так?                                                                                                           (Зима)                                                                                                                      

Бесіда                                                                                                                  - Про яку пору року йдеться у загадці?                                                                                 - Які ознаки зими?                                                                                                          -  Чим Зимонька притрушує землю, будинки, дерева?                                                   -  А яке явище може бути небезпечним? (снігопад,ожеледиця)                                            -  А як потрібно поводитися під час ожеледиці?

 1.  Дидактична гра «Так чи ні»
Дидактична гра «Що буває взимку?»

Овал: -	н- так                   - ні  

1) Взимку іде сніг (так).

2) Взимку всюди радісно співають птахи (ні).

3) Взимку діти будують снігові замки (так).

4) Взимку зеленіє трава (ні).

5) Взимку на деревах з′являються перші листочки (ні).

6) Взимку можна засмагати (ні).

7)Можна кататися на санках.

8)Можна ходити в шортах?   

2. Складання розповіді за серією картинок «Зима – чарівниця»

 (Дитина з допомогою дорослого  складає  розповідь )

3. Лісові мешканці

-          Звірі заховалися у лісі. Знайдемо їх.

-          Порахуйте, скільки звірів ви бачите? 

-          Назвіть їх.

-          Відгадайте загадки.

1) У лісі вогник рудуватий

Шишки лускає завзято. (Білка)

2) Довговухий пострибайчик.

Відгадайте, хто це? (Зайчик)

3) У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її? (Лисиця)

4) Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

5) Хто на собі ліс носить? (Лось/олень)

4. Складемо словникову павутинку до слова «зима», а допоможуть нам загадки.

1) Зірка ніжна сніжно-біла,

На рукав мені злетіла

Поки ніс її сюди,

Стала краплею води. (Сніжинка)

2) Без рук і без фарб вікна розмальовує. (Мороз)

3) Прозорий як скло, та не вставиш у вікно. (Лід)

4) Ліг на землю вранці ковдрою пухнастою.

Виграє на сонці ниткою сріблястою. (Сніг)

5) Росте вона додолу головою,

Росте вона холодною зимою.

А тільки сонечко засяє,

Вона заплаче і розтане. (Бурулька)

ІІІ. Рефлексія

                                                                                                                                                                                                        

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Засвоєння слів-назв предметів особистої гігієни

Слова-назви одягу та взуття