Слова дії предметів

 

Тема заняття: Позначення словом дій предметів

Завдання:

Корекційно-навчальні:

 

практично ознайомити з поняттям «слово --назва дії»;

 формувати вміння правильно ставити запитания до слів – назв дій і відповідати на них; продовжувати вчити добирати риму;

 спонукати до утворення різних граматичних форм дієслів;

 вправляти в умінні добирати слова -- узагальнення;

ü  спонукати дитину до активного мовлення;

ü  робота  над правильним темпом мови, її інтонаційною виразністю;

ü  формування  вміння чітко вимовляти слова та короткі фрази, вчити розмовляти спокійно з природними інтонаціями;

ü  виховання уваги до зверненого мовлення;

Корекційно-розвивальні:

ü  розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;

ü  координація мовлення з рухами;

ü  розвиток мімічної мускулатури, мовленнєвого дихання, темпорітмічної сторони мовлення;

ü  розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних та фонематичних процесів;

Корекційно-виховні:

ü  формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,

вміння працювати з дидактичним матеріалом,

ü  виховання вміння уважно слухати один одного.

 

Матеріал: демонстраційний:  картки, кулька надувна

Хід заняття

        І. Психолого-педагогічне налаштування

     Дитині пропонується закрити очі, і уявити що вона знаходиться в осінньому, де все спокійно, лише чути шелест листочків, спів пташок, і легенький вітерець лоскоче щічки. 

Дихальна вправа

Назва: «Надуй кульку»

Мета: розвиток плавного видиху.

Артикуляційні вправи

                 

 

 

ІІ. Основна частина

1.      Повідомлення теми та мети заняття

Сьогодні ми поговоримо про слова-дії. Це такі слова, які вказують на дію: літаю, співаю, читаю, сміюся, танцюю….і т.д.

2.      Робота за картинками «Маша та Ведмідь»

Дай відповіді на запитання «Хто що робить?»

3.      Дидактична гра «Упізнай слово»

Вчитель промовляє слова- дії, а дитина за цим словом впізнає предмет.

 

стоїть, їде, сигналить; тормозить (машина).

мукає, жує, дає молоко. (корова)

стрибає, збирає горішки (білка)

стоїть, шарудить листочками (дерево)

скаче, біжить (кінь)

4.      Дидактична гра "Обери слово -- назву ді»

Дитина визначає  відповідне слово, чітко назвавши його

 

"Хлопчик малює квітку. (Малює)

Дівчинка грається лялькою. (Грається)

Соловейко співає пісню, (Співає).

Стіл стоїтьбіля шафі. (Стоїть)

Котик ловить мишку. (Ловить)

 

5.      Дидактична гра «Знайди зайве слово»

  Дитина обирає зайве слово

Квітка, дерево, літає

Жук, бігає, мурашка

Яблуко, читає, груша

Школа, співає, книга

 

6.      Робота за картиною  «У майстерні»

Хто це? (Столяр)

Що він робить? (Він майструє меблі)

Де виготовляють меблі? (Медлі виготовляють на меблевих фабриках і на майстернях) Перетворимось на столярів та покажемо, як столяри майструють меблі. Яку скоромовку вам відомо про столяра?

Майстер столяр стружку струже,

він роботу любить дуже.

 А тепер назви слова -- назви дій. (Струже, любить)

 

ІІІ. Рефлексія

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Засвоєння слів-назв предметів особистої гігієни

Слова-назви одягу та взуття