Конспект заняття слова-назви харчових продуктів
Тема:
Засвоєння слів-назв харчових продуктів
Завдання:
Корекційно-навчальні:
ü активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Продукти»;
ü спонукання дітей до активного мовлення;
ü робота над правильним темпом мови,
її інтонаційною виразністю;
ü формування вміння чітко вимовляти
слова та короткі фрази, вчити розмовляти спокійно з природними інтонаціями;
ü виховання уваги до зверненого мовлення;
Корекційно-розвивальні:
ü
розвиток артикуляційної, дрібної
та загальної моторики;
ü
координація мовлення з рухами;
ü
розвиток мімічної мускулатури,
мовленнєвого дихання, темпорітмічної сторони мовлення;
ü
розвиток зорового та слухового
сприйняття і уваги, тактильного сприйняття;
розвиток психічних та фонематичних процесів;
Корекційно-виховні:
ü
формування навичок співпраці,
взаєморозуміння, доброзичливості,
вміння працювати з дидактичним матеріалом,
ü
виховання вміння уважно слухати
один одного.
Матеріал: демонстраційний: картки-продукти,
Хід заняття
І. Психолого-педагогічне налаштування
Дитині пропонується закрити
очі, і уявити що ми в чарівній країні солодощів. Править там королева Цукерка.
Скажи, що ти бачиш? Які вони,
солодощі?
Дихальна вправа «Забий м’ячик у ворота»
Дитині пропонується подути на
ватку, у вигляді м’ячика, і закотити її у «ворота»
Артикуляційна гімнастика.
Вправи «Млинець», «Місимо тісто», «Смачне варення»,
«Віконечко»
ІІ. Основна
частина заняття
Повідомлення теми заняття
Дитині пропонується розглянути картинки, на яких
зображені продукти.
Скажи що ти бачиш?
Як ми можемо назвати це одним словом?
Робота з коректурними таблицями «Продукти харчування»
Відгадай загадку та накрийте відповідь білою фішкою.
·
Біле ,а не сніг, тече ,а не вода.( молоко)
Накрийте
фішкою квадратиком молочні продукти. Назвіть їх.
( сир , масло, сметана, йогурт, кефір,)
·
Слухай наступну загадку та накрий відповідь фішкою – трикутником.
Хвалить його кожен, любить його кожен і дня без нього
прожити не можем .
( Хліб)
Накрий фішками –
кружечками вироби з борошна.
( , булка, печиво, батон, млинці, пиріг)
А тепер знайди м’ясні продукти, які
складаються з трьох складів та накрий їх фішками – квадратиками. Назви їх.
Відгадай за описом: рум’яне, червоне, запашне…(яблуко) солодка, сочна,
хрустка (морква)…
Розсипчаста, смачна, поживна, корисна….(каша)
А з чого варять каші? (з різних круп, з зерна) (каші:
манна, пшенична, вівсяна, ячмінна).
Дидактична гра «Яка каша?»(утворення прикметників з
іменників та узгодження в реченнях)
гречка, пшоно, рис, кукурудза, манка, вівсянка.
-Як ти думаєш, якщо вариться каша з гречки, то це
вариться…
(я думаю, що вариться гречана каша,) А якої каші ми
наваримо з пшона? ( з пшона наваримо пшоняної каші)…іт.д.
Робота з мнемо таблицями (Масло, хліб, сіль)
Мовленнєва гра «Назви суп» (словотворення прикметників)
З м’яса суп який? (м’ясний) А з грибочків суп? (грибний)
Із картоплі? (картопляний) А із гречкою? (гречаний)
З овочами? (овочевий) А з квасолі (квасолевий)
Із пшона який? (пшоняний) А із моркви суп (морквяний)
Із перловки суп? (перловий) З буряками? (буряковий)
З манки буде супчик (манний) А з капусти ( капустяний)
На олії суп (пісний) Із крупи суп (круп’яний)
Гра «Шкідливі і корисні продукти харчування»
На корисні продукти наклеюємо веселого смайлика, а на
шкідливі – сумного.
Гра
“Що корисніше?”
- яблуко чи цукерка?( яблуко, бо там вітаміни)
- морква чи жуйка? ( моркву, бо вона корисна для зору,
зубів)
- випити молока чи газовану воду?( молоко )
- банан чи чіпси?( банан, )
Пальчикова гімнастика
«Разом зробимо ось так: то долонька, то кулак, ще раз так
і ще раз так , то долонька, то кулак»
ІІІ.
Рефлексія
Коментарі
Дописати коментар