Конспект заняття слова-назви свійських тварин
Тема: «Слова-назви свійських
тварин»
Завдання:
Корекційно-навчальні: активізувати і розширити словник
по темі свійські тварини, формувати уявлення про свійських тварин, про їхній
зовнішній вигляд, характер харчування; вправляти у назвах свійських тварин та
їхніх дитинчат; вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; закріпити
узагальнюючи поняття; вправляти в утворенні зменшувально-пестливої форми та
форми множини іменників, в узгодженні слів за відмінками
Корекційно-розвивальні: розвивати зв’язне мовлення,
фонематичний слух, слухове і зорове сприймання, загальну та дрібну моторику,
пам’ять, фантазію, логічне мислення, увагу, допитливість, сприяти розвитку
творчих здібностей
Корекційно-виховні: виховувати турботливе
ставлення, любов до свійських тварин, комунікативні навички, співпраці,
самостійність, ініціативність, охайність, виховувати прагнення до самовираження
в творчості.
Обладнання: предметні картки,
мнемотаблиця, олівці, аркуші паперу.
Хід заняття
І. Психолого-педагогічне налаштування
Дитині пропонується заплющити
очі, і уявити свого домашнього улюбленця. Який він? Яка у нього шерсть? Погладь
його. Які у тебе виникли враження?
Артикуляційна гімнастика.
·
«Бульдог
сердиться»: висунути
вперед нижню щелепу, рот відкритий. Прикушувати верхню губу нижніми зубами.
·
«Собака
сердиться»: прикушувати
нижню губу верхніми зубами.
·
«Фиркає
кінь»: вібрація
губ.
·
«Кішка
хлепче молоко»: висунути
широкий язик з рота. Підняти язик — зробити «чашечку» і заховати язик в рот.
·
«Теля
смокче молоко»: рот
відкритий у посмішці, широкий кінчик язика підвести під верхню губу, відірвати
з прицмокуванням.
Розвиток дихання
Звуконаслідування тварин. Змінювати голос за силою та висотою.
·
Корова: «Му-у-у-у-у, молока кому?»
(Голосно, низьким голосом).
·
Теля: «Му-у-у-у-у». (Тихо, високим
голосом).
·
Кішка: «Мяу - мяу». (Голосно, низьким
голосом).
·
Кошеня: «Мяу-мяу-мяу». (Тихо, високим
голосом).
·
Розмова
Телятка і Кошенятка:
«Мле-мли-мля», «Мяу-мяу-мяу», «Пли-пля-пле».
II. Основна частина
Повідомлення теми
Щоб дізнатися про що ми сьогодні будем
розмовляти, пропоную тобі відгадати загадки.
Давно відомий він тобі:
Коли на сонечку дрімає,
Він колискову сам собі
Під ніс тихесенько
співає.
Що в пісні тій — ніхто не
зна,
І ми про це тут не
напишем.
Ми тільки знаєм, що вона
Не до вподоби мишам!
Має дуже прудкі ніжки,
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть!
Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить.
Хто пасеться на лужочку
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
— Будьте, му-му-му,
здорові
І подякуйте…
Як ми можемо назвати одним словом? Чи є у
тебе домашні тваринки? Розкажи про них.
Д/г «Вгадай тварину по силуету»
Д/г «Назви лагідно»
Назви
лагідно тата, маму і дитинча кожної домашньої тварини:
Кіт — котик, кішка —
кішечка, кошеня — кошенятко.
Пес — ..., собака — ...,
щеня — .... Бик — ..., корова — ..., теля — ... .
Козел — ..., коза — ...,
козеня — .... Баран — ..., вівця — ..., ягня — ... .
Д/г «Підбирай, називай, запам'ятовуй». Закінчи речення
(підбери і назви якомога більше слів-дій):
Собака (що робить?) — Нюхає, гарчить,
гризе, охороняє ...
Кінь (що робить?) — .... Свиня (що робить?) — .... Корова(що робить?)
Овечка (що робить?)….
Д/г «Скажи одним словом»
У
корови довгий хвіст – довгохвоста;
У
бика гострі роги – гостророгий;
У
свині короткі ноги – коротконога;
У кози немає рогів – безрога;
У кролика довгі вуха – довговухий;
У коня довга грива – довгогривий;
У вівці м’яке хутро – м’якохутра.
Д/г «Склади пазл і опиши тваринку»
Д/г «Хто зайвий?»
Корова, коза, вівця, кошеня.
Цуценя, ягня, кіт, теля.
Кролик, заєць, собака, кінь.
Д/г «Чий хвіст? Чия голова?»
Якось між
тваринами виникла суперечка, де чий хвіст? Свиня каже, що її хвіст забрала
корова, а корова бігає за собачим хвостом. Спробуємо допомогти тваринам знайти
свої хвости.
Гра «Творча помилка»
Логопед каже речення, а діти повинні виправити помилки та
аргументувати свої відповіді.
Корова ловить мишей.
Кішка дає молоко.
Свиня охороняє будинок.
Собака дає м'ясо.
(Кішка ловить мишей. Корова дає молоко. Свиня дає м'ясо.
Собака охороняє будинок.)
Пальчикова гімнастика
Корівонька
Дай молока,
Корівонько, Показати, як доять корів, витягнувши вперед
Хоч крапельку — на
денце. руки зі стиснутими
кулачками, почергово
опускати і піднімати їх.
Чекають мене
кошенятка, Зробити «мордочку» з
пальчиків.
Маленькі
дитинчатка.
Дай їм вершків
ложечку, Згинати пальчики на обох руках, починаючи з
Сиру трішечки, великих, на кожну назву молочного
продукту.
Масла, сметанки,
Молочка для манки.
Молоко тепленьке.
Малюкам
смачненьке. Знову
показати, як доять корову.
III. Рефлексія
Коментарі
Дописати коментар