Конспект заняття з розвитку мовлення "Засвоєння слів-назв іграшок"

 

Тема заняття: Засвоєння слів-назв іграшок

Завдання:

Корекційно-навчальні:

ü  активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Іграшки»;

ü  спонукання дітей до активного мовлення;

ü  робота  над правильним темпом мови, її інтонаційною виразністю;

ü  формування  вміння чітко вимовляти слова та короткі фрази, вчити розмовляти спокійно з природними інтонаціями;

ü  виховання уваги до зверненого мовлення;

Корекційно-розвивальні:

ü  розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;

ü  координація мовлення з рухами;

ü  розвиток мімічної мускулатури, мовленнєвого дихання, темпорітмічної сторони мовлення;

ü  розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних та фонематичних процесів;

Корекційно-виховні:

ü  формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,

вміння працювати з дидактичним матеріалом,

ü  виховання вміння уважно слухати один одного.

 

Матеріал: демонстраційний:  картки-іграшки, трубочка, фарби

Хід заняття

        І. Психолого-педагогічне налаштування

     Дитині пропонується закрити очі, і уявити що вона знаходиться в осінньому, де все спокійно, лише чути шелест листочків, спів пташок, і легенький вітерець лоскоче щічки. 

Дихальна вправа

Назва: “Домалюй волосся”

Мета: розвиток плавного видиху.

Уявляємо з дитиною, що під час прогулянки осіннім лісом, зустріли гномика. Пропонуємо дитині домалювати йому волосся.

Артикуляційна вправа

Назва: “Веселі пригоди язичка”

Мета: розвиток артикуляції язика.

Хід роботи: Вчитель зачитує віршик, дитина коли чує артикуляційні вправи “Лопатка”, “Парканчик”, “Конячка”, “Гірка”, “Голочка”, “Самовар”, “Чашечка”, “Смачне варення”, “Цукерка” виконує їх за вчителем.

Інструкція: “Щоб гарненько нам гуляти, треба все навкруг прибрати. Давай виконаємо веселі вправи язичком.”

 

Ти послухай, ось яка

Сталася пригода в язика:

Вийшов ранком на поріг,

А навколо — білий сніг,

Треба сніг повідкидати,

Швидко він узяв лопату («Лопатка».)

Став язик прудким, мов зайчик,

Перестрибнув він парканчик, («Парканчик».)

На конячці прокатнувся («Конячка».)

І на сніжку обернувся.

Бачить — гірка снігова, («Гірка».)

Вітер з неї повіва (с-с-с),

З гірки з’їхав на санчатах,

Трішки змерз, вернувся в хату. («Голочка».)

Гарно, тепло у хатині,

Зараз я перепочину.

Самовар його чекає, («Самовар».)

В чашку чаю наливає,

Щоб гарячий чай попити, («Чашечка».)

Треба його остудити.

— Ой, яке смачне варення! («Смачне варення».)

Є й цукерочки у мене. («Цукерка».)

Дуже гарно язичкові:

Він веселий і здоровий.

Пісеньку свою чудову

Заспівати він готовий:

Пя-пя-пя, пя-пя-пя!

ІІ. Основна частина заняття

Повідомлення теми заняття

Сьогодні ми з тобою поговоримо про щось дуже цікаве, але щоб здогадатись про що саме, тобі потрібно відгадати загадки. Ти готовий?

Робота із загадками

 

Я із гуми, надувна,

Як повітря я легка,

Міцно мотузок тримай

Та мене не відпускай!

 

Круглий, гарний і легенький,

Високо літає.

Йому діти дуже раді,

Бо ним кожен грає.

 

На одній нозі стоїть,

Йде за колом коло,

Доки не зупиниться –

Не впаде ніколи.

Як ми можемо назвати одним словом: повітряний змій, м’ячик, дзиґа?

Які твої улюблені іграшки?

Гра: “Що зайве?”

Мета: розширити і активізувати словник по темі.

Хід роботи: Дорослий пропонує дитині вибрати і назвати тільки ті предмети, які відносяться до теми іграшки. Зайві предмети прибирають. Якщо важко, дорослий допомагає йому. По ходу гри дитині питання: «Що це? Для чого потрібно? Як з цим грати?»

 

Розвиток памяті, уваги «Що зникло?»

Дитині пропонується подивитися на 6 картинок і запам’ятати, потім вчитель забирає одну картинку, дитині потрібно сказати чого не стало.

Намалюй свою улюблену іграшку

Дитині пропонується намалювати свою улюблену іграшку, і розповісти про неї

 

Чистомовки

Давай потренуємо наш язичок, і складемо чистомовки про іграшки

      Ки –ки ки -  ми купимо …іграшки.

Ка-ка ка – гарна в мене …лялечка.

Лі –лі –лі – прилетіли  журавлі.

Лень –лень-лень – глиняний   олень.

Ни –ни – ни – півник із …тканини.

 Ня –ня-ня – маленьке …цуценя.

Ник –ник – ник – дерев¢яний …коник.

Ці –ці –ці – граю на... сопілці.

Чок –чок-чок – ось солом¢яний …бичок.

Ач –ач- ач – це гумовий …м¢яч.

ІІІ. Рефлексія

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кінезіологічні вправи

Поради для батьків дітей з ООП

Засвоєння слів-назв предметів особистої гігієни