Конспект заняття з розвитку мовлення "Засвоєння слів-назв іграшок"
Тема заняття: Засвоєння слів-назв іграшок
Завдання:
Корекційно-навчальні:
ü
активізація, уточнення та збагачення
словникового запасу за темою: «Іграшки»;
ü
спонукання дітей до активного мовлення;
ü
робота над правильним темпом мови, її інтонаційною
виразністю;
ü
формування вміння чітко вимовляти слова та короткі
фрази, вчити розмовляти спокійно з природними інтонаціями;
ü
виховання уваги до зверненого мовлення;
Корекційно-розвивальні:
ü розвиток артикуляційної,
дрібної та загальної моторики;
ü координація мовлення з
рухами;
ü розвиток мімічної
мускулатури, мовленнєвого дихання, темпорітмічної сторони мовлення;
ü розвиток зорового та
слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних та фонематичних процесів;
Корекційно-виховні:
ü формування навичок
співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,
вміння працювати з дидактичним
матеріалом,
ü виховання вміння уважно
слухати один одного.
Матеріал: демонстраційний:
картки-іграшки, трубочка, фарби
Хід заняття
І. Психолого-педагогічне
налаштування
Дитині
пропонується закрити очі, і уявити що вона знаходиться в осінньому, де все
спокійно, лише чути шелест листочків, спів пташок, і легенький вітерець лоскоче
щічки.
Дихальна вправа
Назва: “Домалюй волосся”
Мета: розвиток плавного видиху.
Уявляємо з дитиною, що під час прогулянки осіннім
лісом, зустріли гномика. Пропонуємо дитині домалювати йому волосся.
Артикуляційна вправа
Назва: “Веселі пригоди язичка”
Мета: розвиток артикуляції язика.
Хід роботи: Вчитель зачитує віршик, дитина коли
чує артикуляційні вправи “Лопатка”, “Парканчик”, “Конячка”, “Гірка”, “Голочка”,
“Самовар”, “Чашечка”, “Смачне варення”, “Цукерка” виконує їх за вчителем.
Інструкція: “Щоб гарненько нам гуляти, треба все
навкруг прибрати. Давай виконаємо веселі вправи язичком.”
Ти послухай, ось яка
Сталася пригода в язика:
Вийшов ранком на поріг,
А навколо — білий сніг,
Треба сніг повідкидати,
Швидко він узяв лопату («Лопатка».)
Став язик прудким, мов зайчик,
Перестрибнув він парканчик, («Парканчик».)
На конячці прокатнувся («Конячка».)
І на сніжку обернувся.
Бачить — гірка снігова, («Гірка».)
Вітер з неї повіва (с-с-с),
З гірки з’їхав на санчатах,
Трішки змерз, вернувся в хату. («Голочка».)
Гарно, тепло у хатині,
Зараз я перепочину.
Самовар його чекає, («Самовар».)
В чашку чаю наливає,
Щоб гарячий чай попити, («Чашечка».)
Треба його остудити.
— Ой, яке смачне варення! («Смачне варення».)
Є й цукерочки у мене. («Цукерка».)
Дуже гарно язичкові:
Він веселий і здоровий.
Пісеньку свою чудову
Заспівати він готовий:
Пя-пя-пя, пя-пя-пя!
ІІ. Основна частина заняття
Повідомлення теми заняття
Сьогодні ми з тобою поговоримо про щось дуже
цікаве, але щоб здогадатись про що саме, тобі потрібно відгадати загадки. Ти
готовий?
Робота із загадками
Я із гуми, надувна,
Як повітря я легка,
Міцно мотузок тримай
Та мене не відпускай!
Круглий, гарний і легенький,
Високо літає.
Йому діти дуже раді,
Бо ним кожен грає.
На одній нозі стоїть,
Йде за колом коло,
Доки не зупиниться –
Не впаде ніколи.
Як ми можемо назвати одним словом: повітряний
змій, м’ячик, дзиґа?
Які твої улюблені іграшки?
Гра: “Що зайве?”
Мета: розширити і активізувати словник по темі.
Хід роботи: Дорослий пропонує дитині вибрати і
назвати тільки ті предмети, які відносяться до теми іграшки. Зайві предмети
прибирають. Якщо важко, дорослий допомагає йому. По ходу гри дитині питання:
«Що це? Для чого потрібно? Як з цим грати?»
Розвиток памяті, уваги «Що зникло?»
Дитині пропонується подивитися на 6 картинок і
запам’ятати, потім вчитель забирає одну картинку, дитині потрібно сказати чого
не стало.
Намалюй свою улюблену іграшку
Дитині пропонується намалювати свою улюблену
іграшку, і розповісти про неї
Чистомовки
Давай потренуємо наш язичок, і складемо чистомовки
про іграшки
Ки –ки ки -
ми купимо …іграшки.
Ка-ка
ка – гарна в мене …лялечка.
Лі
–лі –лі – прилетіли …журавлі.
Лень
–лень-лень – глиняний … олень.
Ни
–ни – ни – півник із …тканини.
Ня –ня-ня – маленьке …цуценя.
Ник
–ник – ник – дерев¢яний …коник.
Ці
–ці –ці – граю на... сопілці.
Чок
–чок-чок – ось солом¢яний …бичок.
Ач
–ач- ач – це гумовий …м¢яч.
ІІІ. Рефлексія
Коментарі
Дописати коментар