Корекційно-розвиткові заняття для дітей з ООП: питання-відповіді.

 

Корекційно-розвиткові заняття для дітей з ООП: питання-відповіді.

 

 

 

 “Знедолена  природою дитина

      не повинна знати, 
      що у неї слабкий розум, слабкі сили.

Виховання такої дитини має  бути у сто

разів ніжнішим, чуйнішим,дбайливішим.”

Що ж таке корекційно-розвиткова робота?

«Корекційно-розвиткова роботаце комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини.»

    Дитина з ООП на сучасному етапі розвитку суспільства розглядається як особистість, яка має ті ж права, що й інші члени спільноти, але через особливості індивідуального розвитку у закладі освіти створюється команда психолого-педагогічного супроводу для організації інклюзивного навчання.

   На протязі 2-х тижнів від початку освітнього процесу, відповідно до висновку ІРЦ та результатів психолого-педагогічного вивчення дитини командою супроводу, створюється ІПР дитини, в якій прописуються напрямки корекційно-розвиткових занять відповідно до потреб дитини.

 

Корекційно- розвиткові заняття проводяться в позаурочний час.

Хто може проводити такі заняття?

-          Вчитель-дефектолог, реабілітолог, логопед, лікар з ЛФК, практичний психолог. Якщо ж такі фахівці відсутні у навчальному закладі, то такі заняття можуть проводити фахівці з ІРЦ заключаючи цивільно-правову угоду, або ж вчитель який має кваліфікацію педагога.

Завдання колекційного педагога

Корекційний педагог

- вивчає та фіксує динаміку розвитку дітей з ООП.

- тісно співпрацює з вчителем та асистентом, для того щоб виробити оптимальну педагогічну стратегію(допомагає обрати ефективні форми, методи, засоби навчально-виховного та корекційно-реабілітаційного процесу.

-розробляє календарне планування для кожної дитини індивідуально

-робить записи проведених корекційно-розвиткових занять у журнал

-співпрацює з вчителями та асистентами

-проводить консультування для батьків (тренінги, бесіди, анкетування, консультації)

- бере участь у розроблені ІПР

-є учасником психолого-педагогічного супроводу дитини

-займається самоосвітою

Корекційно-розвиткові заняття можуть бути груповими або індивідуальними. Під час групових занять може бути присутньо 2-6 дітей. Тривалість 35-40 хвилин. Індивідуальні – 1 дитина. Тривалість занять 20-25 хвилин.

   Проведенні корекційно-розвиткові заняття обліковуються у класному журналі відповідно до календарного планування.

 На сайті «Міністерство освіти і науки України» або «Інститут модернізації змісту освіти» розміщені корекційні програми, які допоможуть вам у складанні календарного планування. Під час обстеження дитини, визначаються сильні та слабкі її сторони а також визначаються потреби. Відповідно до потреб дитини та опираючись на корекційні програми фахівець складає календарне планування для кожної дитини індивідуально.

Якщо  дитина з особливими освітніми потребами пропустила багато навчальних днів через хворобу чи інші сімейні обставини.

            У разі пропуску дитиною великої кількості навчальних днів через хворобу виконання програми можна забезпечити шляхом ущільнення тем або, з дозволу батьків, проведення корекційно-розвиткових занять у канікулярний період. Однак організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учня та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

Головним завданням корекційно-розвиткової роботи з дітьми з ООП є:

-Формування особистісних якостей дитини

Розвиток та корекція всіх психічних процесів

Сприяння психологічної адаптації та соціалізації

Самостійність та формування основних навичок необхідних для життя

Розвиток недостатньо сформованих вмінь та навичок      

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кінезіологічні вправи

Поради для батьків дітей з ООП

Засвоєння слів-назв предметів особистої гігієни