Засвоєння слів-назв предметів особистої гігієни

 

Тема.  Засвоєння слів-назв предметів особистої гігієни

Завдання:

Корекційно-навчальні:

ü  активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Предмети особистої гігієни»;

ü  спонукання дитини до активного мовлення;

ü  робота  над правильним темпом мови, її інтонаційною виразністю;

ü  формування  вміння чітко вимовляти слова та короткі фрази, вчити розмовляти спокійно з природними інтонаціями;

ü  виховання уваги до зверненого мовлення;

Корекційно-розвивальні:

ü  розвиток артикуляційної, дрібної та загальної моторики;

ü  координація мовлення з рухами;

ü  розвиток мімічної мускулатури, мовленнєвого дихання, темпорітмічної сторони мовлення;

ü  розвиток зорового та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних та фонематичних процесів;

Корекційно-виховні:

ü  формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,

вміння працювати з дидактичним матеріалом,

ü  виховання вміння уважно слухати один одного.

 

Матеріал: демонстраційний:  картки предмети особистої гігієни, трубочка, фарби

Хід заняття

        І. Психолого-педагогічне налаштування

     Дитині пропонується закрити очі, і уявити що вона знаходиться в осінньому, де все спокійно, лише чути шелест листочків, спів пташок, і легенький вітерець лоскоче щічки. 

Дихальна вправа

Назва: “Домалюй волосся”

Мета: розвиток плавного видиху.

Уявляємо з дитиною, що під час прогулянки осіннім лісом, зустріли гномика. Пропонуємо дитині домалювати йому волосся.

Артикуляційна вправа

Назва: “Веселі пригоди язичка”

Мета: розвиток артикуляції язика.

Хід роботи: Вчитель зачитує віршик, дитина коли чує артикуляційні вправи “Лопатка”, “Парканчик”, “Конячка”, “Гірка”, “Голочка”, “Самовар”, “Чашечка”, “Смачне варення”, “Цукерка” виконує їх за вчителем.

Інструкція: “Щоб гарненько нам гуляти, треба все навкруг прибрати. Давай виконаємо веселі вправи язичком.”

 

Ти послухай, ось яка

Сталася пригода в язика:

Вийшов ранком на поріг,

А навколо — білий сніг,

Треба сніг повідкидати,

Швидко він узяв лопату («Лопатка».)

Став язик прудким, мов зайчик,

Перестрибнув він парканчик, («Парканчик».)

На конячці прокатнувся («Конячка».)

І на сніжку обернувся.

Бачить — гірка снігова, («Гірка».)

Вітер з неї повіва (с-с-с),

З гірки з’їхав на санчатах,

Трішки змерз, вернувся в хату. («Голочка».)

Гарно, тепло у хатині,

Зараз я перепочину.

Самовар його чекає, («Самовар».)

В чашку чаю наливає,

Щоб гарячий чай попити, («Чашечка».)

Треба його остудити.

— Ой, яке смачне варення! («Смачне варення».)

Є й цукерочки у мене. («Цукерка».)

Дуже гарно язичкові:

Він веселий і здоровий.

Пісеньку свою чудову

Заспівати він готовий:

Пя-пя-пя, пя-пя-пя!

ІІ. Основна частина заняття

Повідомлення теми заняття

Сьогодні ми з тобою поговоримо про щось дуже цікаве, але щоб здогадатись про що саме, тобі потрібно подивись уважно на предмети. Ти готовий?

3. Д/гра «Предмети гігієни»

- Це зубна паста. Вона потрібна для того, щоб чистити зуби.

- Це  шампунь. Вона потрібна для того, щоб мити голову.

- Це мочалка.

- Це гребінець.

- Це носова хустинка.

Як  одним словом назвати ці предмети? (Предмети гігієни)

-  Навіщо вони потрібні?   (Щоб бути чистими. Щоб доглядати за своїм тілом).

- Розкажи, а ти доглядаєш за  собою? Розкажи про свій режим дня.

4. Відгадування загадок

1.Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатися не люблю,

Бо від цього худну.   ( Мило)

2.Коли миюсь чи вмиваюсь,

Потім ним я втираюсь.

Витирати сухо звик

Мій м'якесенький….(рушник).

3.Чищу зубки кожен день

Дуже добре й швидко,

Мені в цьому допоможе

Моя зубна….( щітка).

4.Будуть зубки здоровенькі —

Я почищу їх гарненько.

Візьму в руки зубну щітку,

Густу і пухнасту.

Що крім цього треба дітки?

Ще й і зубну….(пасту).

5.Він про зачісках мастак,

Вас причеше гарно так.

Розчесав моє волосся,

Так давно вже повелося,

Що охайний молодець,

Той, хто має….(гребінець).

6.Який я є – таким покаже

І без слів про все розкаже.(Дзеркало)

7.Весела Акулинка

Пішла гуляла по спинці.

Поки вона гуляла –

Спинка чиста стала. (Мочалка)

5.Гра «Спіймай правильну пораду»

 (Якщо учень згодний плескає у долоні; якщо ні - тупаює ногами.)

* Ноги слід мити щодня (Так)

* Руки потрібно мити щохвилини. (Ні)

*  Зуби чистити три рази в день. (Ні)

*  Після їжі полоскати ротик теплою водою.( Так)

*  Волосся мити двічі на день. (Ні)

*  Руки мити перед вживанням їжі. (Так)

*  Потрібно щоранку чистити зуби. (Так)

 

6.  Розповідання  правил «Коли слід мити руки» ( за малюнками) 

-    Давайте розкажем коли треба мити руки?  А допоможуть нам ось ці картинки.

7. Д/гра «Скажи навпаки»

Я говорю тобі слова, а ти мені відповідаєш навпаки:

здоровий – хворий;

брудний – чистий;

веселий  – сумний;

мокрий – сухий.

ІІІ. Рефлексія


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Кінезіологічні вправи

Поради для батьків дітей з ООП