Засвоєння слів-назв предметів особистої гігієни
Тема. Засвоєння слів-назв
предметів особистої гігієни
Завдання:
Корекційно-навчальні:
ü активізація, уточнення та збагачення словникового запасу за темою: «Предмети особистої
гігієни»;
ü спонукання дитини до активного мовлення;
ü робота над
правильним темпом мови, її інтонаційною виразністю;
ü формування
вміння чітко вимовляти слова та короткі фрази, вчити розмовляти спокійно
з природними інтонаціями;
ü виховання уваги до зверненого мовлення;
Корекційно-розвивальні:
ü
розвиток артикуляційної,
дрібної та загальної моторики;
ü
координація
мовлення з рухами;
ü
розвиток мімічної
мускулатури, мовленнєвого дихання, темпорітмічної сторони мовлення;
ü
розвиток зорового
та слухового сприйняття і уваги, тактильного сприйняття; розвиток психічних та фонематичних процесів;
Корекційно-виховні:
ü
формування навичок
співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості,
вміння працювати з дидактичним матеріалом,
ü
виховання вміння
уважно слухати один одного.
Матеріал: демонстраційний: картки предмети
особистої гігієни, трубочка, фарби
Хід заняття
І. Психолого-педагогічне
налаштування
Дитині пропонується закрити очі,
і уявити що вона знаходиться в осінньому, де все спокійно, лише чути шелест
листочків, спів пташок, і легенький вітерець лоскоче щічки.
Дихальна вправа
Назва: “Домалюй волосся”
Мета: розвиток плавного видиху.
Уявляємо з дитиною, що під час прогулянки осіннім лісом, зустріли гномика.
Пропонуємо дитині домалювати йому волосся.
Артикуляційна вправа
Назва: “Веселі пригоди язичка”
Мета: розвиток артикуляції язика.
Хід роботи: Вчитель зачитує віршик, дитина коли чує артикуляційні вправи
“Лопатка”, “Парканчик”, “Конячка”, “Гірка”, “Голочка”, “Самовар”, “Чашечка”,
“Смачне варення”, “Цукерка” виконує їх за вчителем.
Інструкція: “Щоб гарненько нам гуляти, треба все навкруг прибрати. Давай
виконаємо веселі вправи язичком.”
Ти послухай, ось яка
Сталася пригода в язика:
Вийшов ранком на поріг,
А навколо — білий сніг,
Треба сніг повідкидати,
Швидко він узяв лопату («Лопатка».)
Став язик прудким, мов зайчик,
Перестрибнув він парканчик, («Парканчик».)
На конячці прокатнувся («Конячка».)
І на сніжку обернувся.
Бачить — гірка снігова, («Гірка».)
Вітер з неї повіва (с-с-с),
З гірки з’їхав на санчатах,
Трішки змерз, вернувся в хату. («Голочка».)
Гарно, тепло у хатині,
Зараз я перепочину.
Самовар його чекає, («Самовар».)
В чашку чаю наливає,
Щоб гарячий чай попити, («Чашечка».)
Треба його остудити.
— Ой, яке смачне варення! («Смачне варення».)
Є й цукерочки у мене. («Цукерка».)
Дуже гарно язичкові:
Він веселий і здоровий.
Пісеньку свою чудову
Заспівати він готовий:
Пя-пя-пя, пя-пя-пя!
ІІ. Основна частина заняття
Повідомлення теми заняття
Сьогодні ми з тобою поговоримо про щось дуже цікаве, але щоб здогадатись
про що саме, тобі потрібно подивись уважно на предмети. Ти готовий?
3. Д/гра «Предмети гігієни»
- Це зубна паста. Вона потрібна для того, щоб чистити зуби.
- Це шампунь. Вона потрібна для
того, щоб мити голову.
- Це мочалка.
- Це гребінець.
- Це носова хустинка.
Як одним словом назвати ці предмети? (Предмети
гігієни)
- Навіщо вони потрібні? (Щоб бути чистими. Щоб доглядати за своїм
тілом).
- Розкажи, а ти доглядаєш
за собою? Розкажи про свій режим дня.
4. Відгадування загадок
1.Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно.
А купатися не люблю,
Бо від цього худну. ( Мило)
2.Коли миюсь чи вмиваюсь,
Потім ним я втираюсь.
Витирати сухо звик
Мій
м'якесенький….(рушник).
3.Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко,
Мені в цьому допоможе
Моя зубна….( щітка).
4.Будуть зубки
здоровенькі —
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну
щітку,
Густу і пухнасту.
Що крім цього треба
дітки?
Ще й і зубну….(пасту).
5.Він про зачісках
мастак,
Вас причеше гарно так.
Розчесав моє волосся,
Так давно вже повелося,
Що охайний молодець,
Той, хто
має….(гребінець).
6.Який я є – таким покаже
І без слів про все
розкаже.(Дзеркало)
7.Весела Акулинка
Пішла гуляла по спинці.
Поки вона гуляла –
Спинка чиста стала.
(Мочалка)
5.Гра «Спіймай правильну пораду»
(Якщо учень згодний плескає у долоні; якщо ні - тупаює ногами.)
* Ноги слід мити щодня (Так)
* Руки потрібно мити щохвилини. (Ні)
* Зуби чистити три рази в день. (Ні)
* Після їжі полоскати ротик теплою
водою.( Так)
* Волосся мити двічі на день. (Ні)
* Руки мити перед вживанням їжі. (Так)
* Потрібно щоранку чистити зуби. (Так)
6.
Розповідання правил «Коли слід
мити руки» ( за малюнками)
- Давайте розкажем коли треба мити руки? А допоможуть нам ось ці картинки.
7. Д/гра «Скажи навпаки»
Я говорю тобі слова, а ти
мені відповідаєш навпаки:
здоровий – хворий;
брудний – чистий;
веселий – сумний;
мокрий – сухий.
ІІІ. Рефлексія
Коментарі
Дописати коментар